Sunday, May 17, 2015

suami soleh saya

sudah bertahun lamanya ahmad meninggalkan kami...

namun saya masih berbicara mengenainya... bercerita tentang kebaikkannya... dia juga manusia biasa... ada kekurangan dan kelebihan.. tapi suka saya ceritakan tentang kebaikkannya saja.. kerana itu akan membuatkan saya bahagia...

kenang yg baik baik saja..
fikir yang elok elok saja..
hati akan turut bahagia sama..
:-) :-) :-)

**saya tidak pandai mengenai sirah...tapi saya selalu terfikir mengenai isteri Rasulullah s.a.w...Saidatina Aisyah r.a.... pemergian Rasulullah... tidak melemahkan dia... malah membuatkan dia meneruskan perjuangan Rasulullah... semangat itu yg kita harus contohi... keperibadian yg begitu yang saya ingin ikuti...

««««««««««suami soleh»»»»»»»»»»»»»»»

suami yg selalu tolong anda jaga anak anak anda..
suami yg tidak kisah menukarkan lampin dan mandikan bayi anda..
suami yg sanggup pegang anak bila berjalan jalan di shopping mall...dan membiarkan anda shopping dengan senang hati...
suami yang tak kisah pinjamkan badannya untuk bersandar bila si ibu lenguh semasa menyusukan badan...
suami yang memasakkan masakan anda bila dalam pantang...
suami yang sama sama bangun bila anak menangis tengah malam...
suami yang bermain dengan anak anda bila saja pulang kerja...

itu suami soleh saya...
semoga kerana itu juga saya harapkan syurga buat dia...
amin...
#throwback

posted from Bloggeroid

2 comments:

  1. insya allah ,syurga menanti mu di sana.

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum,,,rindu k.wamar...hari2 tertunggu posting baru,,,posting yg banyak inspirasi,,,,suka smgt k.mawar,,,,

    ReplyDelete

Selamat Hari Raya 2023