Tuesday, November 23, 2010

False Alarm..Tik Tok Tik Tok..

Dua hari lepas, aku btul2 rasa mcm nak beranak je.. hehe.. Malam tu aku sakit pinggang yang teramat sangat.. tak tertanggung rasa sakit pinggang tu... pastu plak kena cirit birit lagi... isk, kuar masuk toilet, bangun duduk dari katil, dengan pinggang yg sakit smp ke *tut*... memang rasa sangat nak beranak cepat2.. kesian encik suami tak boleh tido jugak dia dengar keluhan aku sambil tolong urut2 belakang...

Esok paginya kami ke klinik, memang kebetulan appointment pagi tu dengan doktor.. jadi bila doktor scan tgk, baby position ok, kepala dah ke bawah, air ketuban semua cukup, placenta alhamdulillah normal, cuma.. pergerakan baby sangat slow.. kebetulan baby tido kepenatan agaknya malam semalam asyik jalan dan bangun duduk ke toilet je... huhu... memang suspen... doktor siap kata kalau dia tak nmpk gerakan lagi, aku kena trus pegi ke hospital bersalin untuk pantau baby nye heart beat... luckily, syukur.... after almost 10 minutes baby pun gerak skit, so tak perlu lagi ke hospital...

Perut aku pula kekadang mengeras setiap 15 minit, tapi beberapa jam lepas tu hilang terus... pelik jugak... hu... mungkin itulah yang orang kata "false alarm" agaknya, suspen je ingat nak beranak dah malam tu... hihi.. keesokkannya aku macam biasa je... cirit birit masih ada smp skg... baby mengeras skit2, dan ada gak kekdg tu rasa cam period pain kat *tut*.. huhu... Ya Allah, permudahkanlah aku bersalin nanti.. selamatkan lah baby ku dan aku nanti.. nervous!!!! walaupun dh baby kedua, tapi perasaan berdebar nak bersalin tu masih sama macam pregnant kan cik embun dulu...

So now, tik tok tik tok... waiting for the baby to "bomb" out ! heeeeee........
"laillahaillah anta subhanaka inni kuntumminazzolimin"


1 comment:

Selamat Hari Raya 2023