Monday, November 23, 2009

Routine.. just routine..

Life aku kat sini macam orang lain jugak, ROUTINE..
kalau org bekerja, dia pegi keje, balik keje, makan, tido, dan esoknya keje semula.. routine!..
Sama la macam aku kat sini pun...
cuma yang beza dan bestnya aku flexible, takde dateline, or etc.. RELAX.. haha!


Pagi2, mandikan Embun, sarapan, basuh baju, pinggan, keluarkan lauk yang nak masak,
Pastu lepak2 main internet sambil menyusukan Embun, tgk TV..

Pukul 11, start masak untuk makan tengahari.. Embun tido masa ni.. senang skit nak buat keje..

Pukul 1, En. amad balik makan tghari, time ni la kekdg aku curi masa nak mandi.. huhu, pastu bagi Embun makan...

Pukul 2, En amad pegi ofis semula, aku solat zohor,lepak2 lagi main internet, layan budak kecik ni main..tgk tv.... sampaila En amad balik keje..

Pukul 5.. Dah maghrib, solat, siap2 makan utk makan malam..

Pukul 8.. dah habis makan malam.. tak tahu nak buat apa? kekdg keluar jalan2 sekitar
Islamabad...

kekedg duk rumah, tgk tv, layan National Geo or movie apa2 kat HBO, StarMovie..

Kekdg dgr ceramah kat TV, channel PEACE tv.. kat sini banyak channel ceramah n berita..

Kekedg tgk berita jugak. kami suka tgk Press Tv, info byk dan beritanya telus dan tak melebih2 mcm kat Malaysia.. haha

Em, pukul 11 dah masuk tido.. macam tu la hari2.. routine! nak kata bosan, ada la sikit, sbb apa sikit? sbb masa byk terisi dengan melayan budak kecik yang bernama Embun!.. hehe..

Bila plak aku kemas rumah nak menyapu, vacum semua ye? haha.. hanya pada hari minggu.. masa tu En. amad ada kat rumah, senang dia tgkkan Embun, aku buat keje yang mana kena vacum, lap semua la.. huhu..

Sekarang ni aku nak habiskan buku cerita lagi 2 buah buku, pastu aku nak pi beli buku cerita baru plak.. hoho.. Dan aku dah mula bosan main Facebook yang dulunya aku sngt aktif main.. makanya aku sgt setuju dgn konsep marginal return of utility.. semakin byk kita buat sesuatu benda tu, nnt akan ada satu tahap kita sudah muak dan tak mahu telan lagi.. itulah yang terjadi pada aku bila membuka facebook.. ;p

No comments:

Post a Comment

Selamat Hari Raya 2023